Generali proponuje swoim klientom kilka sposobów zgłaszania szkody. Jeszcze na miejscu wypadku szkodę można zgłosić telefonicznie pod nr 913 913 913. Infolinia czynna jest w godzinach 8-18 od poniedziałku do piątku.
Innym sposobem umożliwiającym zgłoszenie jest formularz internetowy. Za jego pomocą można także przesłać wszystkie potrzebne dokumenty. W formularzu zadawane są precyzyjne pytania dotyczące zarówno poszkodowanego, jak i sprawcy wypadku. Należy także uzupełnić dane samochodów. Według informacji ubezpieczyciela jego wypełnienie zajmuje 15 minut.
Ubezpieczyciel umożliwia także kontakt przez e-mail. Można w ten monitorować postępy w sprawie, a także kierować pytania. Wiadomości należy wysłać pod adres [email protected], w tytule wiadomości wpisując numer szkody
Potrzebne dokumenty
Przy zgłoszeniu każdej szkody potrzebny jest komplet dokumentów. Generali wymaga tylko takich, które umożliwiają identyfikację uczestników, samochodów, a także ustalić wszystkie okoliczności ważne dla wysokości odszkodowania. Są to takie dokumenty jak:
-
dowód rejestracyjny samochodu poszkodowanego
-
kopie dowodów osobistych uczestników zdarzenia
-
oświadczenie sprawcy
Przy zgłaszaniu warto jeszcze dołączyć dokładny opis sytuacji. Przydatne są także zdjęcia z miejsca wypadku, które dokładnie wskazują na rozmiar szkód. To pozwoli na wypłatę właściwej kwoty odszkodowania.
Przy pierwszym kontakcie z Generali nie zapomnij podać także takich danych jak:
-
swoje imię i nazwisko
-
dane sprawcy
-
numer polisy sprawcy
Ważne wskazówki
Co zrobić w przypadku, gdy sprawca nie chce podpisać oświadczenia, nie przyznaje się do winy, albo zbiegł z miejsca wypadku? Wówczas konieczne jest wezwanie policji. Trzeba to też zrobić w przypadku, gdy podejrzewasz przestępstwo, albo na miejscu musiała zjawić się karetka.
Policjanci zbierają dane, rozmawiają ze świadkami, a na końcu powstaje notatka policyjna. Dokument ten powinieneś dołączyć do swojego zgłoszenia szkody. Jest on w pełni uznawany przez Generali, ponieważ zawiera wszystkie ważne informacje, a także wskazuje na sprawcę.
Pamiętaj też, że przy zgłoszeniu możesz również poprosić o dodatkowe usługi. Są to:
-
holowanie pojazdu niejezdnego
-
samochód zastępczy
Koszta sprowadzenia pojazdów pokrywane są przez ubezpieczyciela.