Przejdź do strony AXA

AXA zgłoszenie szkody komunikacyjnej

AXA zgłoszenie szkody komunikacyjnej - najważniejsze informacje

AXA to Towarzystwo Ubezpieczeniowe, które proponuje dwa sposoby zgłaszania szkody komunikacyjnej, Najczęściej wybieranym jest kontakt telefoniczny. Infolinia dostępna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18 pod numerem 22 599 95 22. Pod numerem tym można także dowiedzieć się, na jakim etapie znajduje się likwidacja szkody.

Dokumentację można przesyłać także na adres siedziby firmy:

AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.

Ul. Chłodna 51,

00-867 Warszawa

Potrzebne dokumenty

Przy zgłoszeniu szkody potrzebne są dokumenty, które ułatwią ubezpieczycielowi rozpoznanie sprawy, a także prawidłowe przeprowadzenie likwidacji szkody.

  • Dane poszkodowanego i sprawcy — imię, nazwisko, miejsce zamieszkania

  • Nr polisy sprawcy

  • dowód rejestracyjny uszkodzonego pojazdu

  • oświadczenie sprawcy lub notatka policyjna

Przy zgłoszeniu szkody warto także opisać dokładnie wypadek i sposób, w jaki do niego doszło. Przydatna może być także dodatkowa dokumentacja, np.: w postaci zdjęć. Zilustrują one szkody, a także dokładniej pokażą miejsce wypadku.

Ważne informacje

Zanim zgłosisz szkodę warto zadbać o sytuację na miejscu wypadku. W pierwszej kolejności należy pomóc osobom pokrzywdzonym, a następnie dopiero właściwie zabezpieczyć samochody. Ważne jest to, aby wyrządzone szkody się nie pogłębiały. Jeżeli te są niewielkie i nikt nie ucierpiał, należy odjechać w miejsce, w którym auta nie będą utrudniać ruchu. Zanim to zrobicie, warto jednak zrobić zdjęcia na miejscu, tak aby ukazać wszystkie szkody. Dopiero wtedy można odjechać, a następnie spisać oświadczenie i na końcu zgłosić szkodę u ubezpieczyciela.

Nie zawsze jednak podpisanie oświadczenia jest możliwe. Dzieje się tak, gdy:

  • Sprawca jest nietrzeźwy.

  • Sprawca nie chce przyznać się do winy lub jest ona trudna do ustalenia.

  • Sprawca nie posiada ważnej polisy OC lub innych obowiązkowych dokumentów.

  • W wypadku są ranni lub zabici.

Co zrobić w takim przypadku? Konieczne jest wezwanie policji. Ustala ona dokładnie, jak doszło do wypadku, kto zawinił. Gdy jest to konieczne — ustalane są także dane sprawcy i samochodu. Po zakończeniu prac na miejscu wypadku sporządzana jest notatka służbowa. Jest to dokument, który można przedstawić agentowi AXA i jest on w pełni uznawany.

Średnia ocena: 4.33

Czytaj także

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej. Ogólne porady

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej, to rzecz od której powinien zacząć każdy poszkodowany kierowca. Powinien on jak najszybciej zgłosić szkodę, która dotyczyła jego bezpośrednio lub miała miejsce z jego udziałem.