Podczas wypadku ucierpiał nie tylko Twój samochód? Sam również doznałeś uszczerbku i musiałeś podjąć leczenie? Taką szkodę również możesz zgłosić w Generali. Wedle wskazówek ubezpieczyciela masz na to 7 dni od wypadku.
Jak zgłosić szkodę
Zgłoszenie szkody w Generali bardzo proste — nie ma tu konieczności osobistej wizyty w oddziale. Jest to ważne w przypadku osób z poważnym uszczerbkiem na zdrowiu. Jedną z nich jest zgłoszenie się na infolinię pod nr 913 913 913. Infolinia czynna jest od poniedziałku do piątku w godzinach 8-18.
Jeżeli zależy Ci na całodobowym zgłoszeniu, wybierz internetowy formularz zgłoszeniowy. Znajduje się on na stronie ubezpieczyciela, a jego wypełnienie zajmuje 15 minut. Z Generali można kontaktować się także e-mailowo wysyłając wiadomość na adres [email protected].
Potrzebne dokumenty
Na początku musisz przygotować podstawowe dane dotyczące wypadku:
-
dane osobowe uczestników wypadku
-
oświadczenie sprawcy lub informacje policyjne
W formularzu lub w rozmowie telefonicznej warto także opisać, jak doszło do wypadku, oraz jakie masz obrażenia. Konieczna jest także dokumentacja medyczna:
-
wyniki badań
-
dokumentacja pierwszej pomocy
-
karta informacyjna po wypisie ze szpitala
-
diagnozy i zalecenia lekarskie
Do dokumentacji musisz także załączyć zgodę na zwolnienie lekarzy z tajemnicy lekarskiej. Dzięki temu ubezpieczyciel będzie miał dostęp do Twojej dokumentacji w szpitalu czy przychodni.
Nie powinieneś też zapomnieć o dokumentach, które potwierdzają tożsamość sprawcy, oraz jego winę:
-
imię, nazwisko i adres sprawcy
-
dane samochodu
-
numer polisy sprawcy
Dodatkowe informacje
Nie musisz całej dokumentacji medycznej przekazywać od razu. Niekiedy ustalenie wszystkich obrażeń, a następnie leczenie trwa bardzo długo. Dlatego dokumenty można dostarczyć już przy pierwszej diagnozie. W miarę postępów leczenia można starać się o dalsze świadczenia. Nie zawsze musi to być odszkodowanie, ale także renta, czy zwrot kosztów leczenia. Poszkodowany ma także prawo do zadośćuczynienia.