Jak zgłosić szkodę w MTU po wypadku samochodowym? Nie jest to trudne. Podstawowym sposobem jest przesłanie danych przez formularz zgłoszenia szkody na stronie ubezpieczyciela. Wystarczy podać jedynie swoje dane, a także najważniejsze informacje dotyczące wydarzenia i uszkodzeń.
Szkodę możesz zgłosić także telefonicznie pod numer 58 555 62 22. Konsultanci nie tylko przyjmą zgłoszenie, ale także poinformują Cię o dalszych krokach i dokumentach, jakie musisz przekazać.
Całą konieczną dokumentację należy przesłać na adres:
STU ERGO Hestia SA
BLS-Likwidacja
ul. Hestii 1, 81-731 Sopot
Potrzebne dokumenty
MTU nie wymaga dużej ilości dokumentów. Najważniejsze są takie dane jak:
-
Twoje imię, nazwisko i adres
-
Dane sprawcy
-
Numer polisy sprawcy
Są to podstawowe dane, które uzupełniasz w formularzu lub podajesz konsultantowi. To jednak nie wystarczy, aby ustalić wszystkie ważne okoliczności. Do tego potrzebne są następujące dokumenty:
-
oświadczenie sprawcy lub notatka policyjna
-
dowód rejestracyjny uszkodzonego samochodu
-
prawo jazdy poszkodowanego
Cenne wskazówki
MTU ułatwia poszkodowanym staranie się o dodatkowe odszkodowanie w momencie, gdy samochód jest poważnie uszkodzony. Mowa tu o zgłoszeniu roszczenia z tytułu rynkowej utraty jego wartości.
Po wypadku każdy samochód, nawet już naprawiony, jest mniej wart, niż przed wypadkiem. W związku z tym każdy w ten sposób poszkodowany może starać się o dodatkowe odszkodowanie. Jest ono naliczane na podstawie wartości samochodu przed wypadkiem i po wypadku. Aby starać się o to świadczenie, należy złożyć oddzielny wniosek.