Aby zgłosić zalanie, możesz skorzystać z formularza kontaktowego na stronie internetowej lub zadzwonić pod numer infolinii 801 308 308 lub 502 308 308.
Jeżeli do zalania mieszkania doszło z winy klienta Warty, podczas zgłoszenia będą wymagane następujące informacje:
- dane osobowe zgłaszającego oraz poszkodowanego, w tym: imię i nazwisko, numer telefonu, PESEL, adres zamieszkania lub zameldowania;
- numer polisy;
- dane osobowe sprawcy: imię, nazwisko oraz adres zamieszkania lub zameldowania;
- miejsce oraz data wystąpienia zdarzenia;
- przebieg oraz przyczyny zdarzenia;
- jeżeli w wyniku szkody, ucierpiały inne osoby, należy załączyć ich dane osobowe;
- nazwa banku oraz numer konta, na który ma zostać przelana kwota odszkodowania.
Ponadto należy przygotować stosowne dokumenty, takie jak:
- dokument potwierdzający zawarcie ochrony ubezpieczeniowej np. kopia polisy;
- spis przedmiotów uszkodzonych przez zalanie, łącznie z ich szacunkową wartością;
- dokumentacja potwierdzająca zaistnienie zdarzenia np. oświadczenie sprawcy zalania, oświadczenie administratora budynku lub wspólnoty mieszkaniowej;
- jeżeli będzie to możliwe, należy załączyć rachunki lub faktury za zakup uszkodzonego sprzętu, może być to gwarancja;
- oświadczenie sprawcy zalania mieszkania
Jeżeli szkoda jest zgłaszana z polisy poszkodowanego, postępowanie podczas zgłaszania szkody będzie bardzo podobne.