Allianz zgłoszenie szkody majątkowej, można dokonać na kilka sposobów.
- przez wypełnienie formularza na stronie internetowej;
- wysyłając dokument oraz opis zdarzenia w treści wiadomości e-mail, pod adres [email protected];
- przez zgłoszenie szkody telefonicznie pod nr 224 224 224;
- szkodę można zgłosić w placówkach firmy, niezależnie od miejsca;
- tradycyjnie wysyłając zgłoszenie pocztą, na adres:
Allianz Polska
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa
Zestaw niezbędnych dokumentów, potrzebnych do przeprowadzenia likwidacji szkody majątkowej / rzeczowej, będzie różnił się od przyczyny powstania szkody.
Szkoda spowodowana silnym wiatrem lub gradobiciem
- szczegółowy opis szkód na budynku;
- rozpisanie wymiarów uszkodzonych elementów;
- rodzaj materiału, z którego składał się uszkodzony element;
- należy również wykonać odpowiednie zdjęcia, przy czym muszą być to fotografie zarówno z widokiem ogólnym, jak i szczegółowym;
Szkoda spowodowana zalaniem
- numer rachunku bankowego, na które ma zostać przelana kwota odszkodowania;
- należy również rozpisać wymiary uszkodzonych pomieszczeń lub sporządzić szkic;
- ilość okien i drzwi w pomieszczeniu, wraz z ich wymiarami;
- należy opisać wymiary zniszczeń, w tym przypadku zacieków;
- typ materiałów wykończeniowych, które zostały użyte przy wykończeniu wnętrza;
- zdjęcia z miejsca powstania szkody;
- jeżeli do zalania doszło z winy osób trzecich, należy również załączyć dokument potwierdzający zaistnienie szkody (może być to pismo od wspólnoty mieszkaniowej, administracji budynku lub samego sprawcy);
Stłuczenie szyb w domu/mieszkaniu
- numer rachunku bankowego;
- wymiary szyby, która została uszkodzona;
- jeżeli szyba została już wymieniona – rachunek lub faktura za kompletną usługę wymiany;
- jeżeli usługa została wstępnie wyceniona – kosztorys wymiany szyby;
- dobrej jakości fotografie, przedstawiające miejsce szkody np. okno.
Szkoda powstała w wyniku przepięcia
- numer rachunku bankowego;
- faktury lub rachunki potwierdzające wartość uszkodzonego przedmiotu w dniu jego zakupu;
- kosztorys naprawy oraz przyczynę uszkodzenia sprzętu – dokumenty powinny być sporządzone przez odpowiedni serwis;
- lista uszkodzonych przedmiotów wraz z określenie ich wartości sprzed zdarzenia;
- zdjęcia obrazujące uszkodzone przedmioty;
- łączna kwota roszczenia.
Szkoda powstała w wyniku wandalizmu
- numer rachunku bankowego;
- rozmiary miejsc uszkodzonych;
- lista przedmiotów uszkodzonych oraz rachunki lub faktury za ich zakup;
- fotografie miejsc uszkodzonych;
- łączna kwota odszkodowania, o jakie wnosi poszkodowany.
Szkoda powstała w wyniku kradzieży z włamaniem
- numer rachunku bankowego;
- rozmiary miejsc uszkodzonych;
- lista przedmiotów uszkodzonych lub skradzionych, zawierająca również ich dotychczasową oraz zakupową wartość;
- dokumentacja fotograficzna z miejsca włamania i wyrządzonych szkód;
- suma odszkodowania o jaką wnosi poszkodowany;