Allianz w swojej ofercie, posiada również ubezpieczenia turystyczne. Dotyczą one m.in. zagubionego bagażu przez linie lotnicze, kradzieży bagażu, opóźnionych lotów, opieki tłumacza i wielu innych. Allianz zgłoszenie szkody z ubezpieczeń turystycznych może być dokonane na kilka sposobów:
- telefonicznie pod numerem: +48 22 522 26 88 (kontakt z Działem Likwidacji Szkód Mondial Assistance);
- poprzez wysłanie zgłoszenia faxem pod numer +48 22 522 25 69;
- wysyłając wiadomość e-mail pod adres [email protected];
- w oddziałach firmy;
- listownie pod adres siedziby:
TUiR Allianz Polska S.A.
Centrum Obsługi Klienta
ul. Rodziny Hiszpańskich 1
02-685 Warszawa
Dokumenty wymagane w celu zakończenia procesu likwidacyjnego będą różnić się w zależności od rodzaju szkody.
Zagubiony bagaż przez linię lotniczą
- protokół wystawiony przez linię lotniczą, który potwierdzi zagubienie bagażu;
- spis utraconych przedmiotów wraz z określeniem ich wartości;
- kopia biletu lotnicze oraz wywieszki bagażowej;
- kopia polisy ubezpieczeniowej;
- zaświadczenie o kwocie uzyskanego odszkodowania.
Kradzież bagażu z pojazdu
- notatka policyjna z miejsca kradzieży;
- rachunek/pokwitowanie z miejsca parkowania;
- spis skradzionych przedmiotów, wraz z ich wyceną (jeżeli właściciel posiada faktury lub rachunki za ich zakup, powinien również je załączyć);
- kopia polisy ubezpieczeniowej;
Opóźniony start samolotu
- dobrej jakości kopia kart pokładowych oraz biletów lotniczych;
- potwierdzenie pisemne opóźnienia odlotu samolotu, sporządzone przez linię lotniczą;
- opis przebiegu zdarzenia;
- kopia polisy ubezpieczeniowej;
- w przypadku zakupu artykułów spożywczych, należy załączyć stosowne rachunki.
Zabiegi, konsultacje lekarskie, badania
- opis przebiegu zachorowania i zdarzenia;
- kopia polisy ubezpieczeniowej;
- dokumentacja medyczna potwierdzająca przebieg leczenia;
- rachunki lub faktury za usługi medyczne, pobyt w szpitalu i podobne;
- w przypadku zakupu medykamentów na własny koszt, należy załączyć rachunki;