Klienci AXA Direct mają możliwość wykupienia ubezpieczenia mieszkaniowego. Gdy dojdzie do szkód takich jak:
-
zalanie
-
przepięcie i szkody z nim związane
-
wichury, powodzie i inne szkody związane z działaniem żywiołów.
Szkody, jakie można zgłosić zawarte są szczegółowo w Ogólnych Warunkach Umowy.
Jak zgłosić szkodę?
Szkodę w AXA zgłosić można zgłaszać pod numerem telefonu 22 599 95 22. Infolinia dla Assistance mieszkaniowego czynna jest całą dobę przez 7 dni w tygodniu.
Szkodę można zgłosić także pisemnie na adres:
AXA Ubezpieczenia TUiR S.A.
Ul. Chłodna 51,
00-867 Warszawa
Na stronie ubezpieczyciela można znaleźć także formularz, w którym można opisać zdarzenie, a także przesłać potrzebne dokumenty.
Wymagane dokumenty
Ubezpieczyciel w przypadku szkody na mieniu wymaga następujących dokumentów:
-
Formularz zgłoszenia szkody.
-
Oświadczenie sprawcy — gdy do szkody doszło z czyjejś winy lub zaświadczenie policji.
-
Oświadczenie administratora budynku.
-
Zaświadczenie od straży pożarnej w przypadku pożaru lub innej sytuacji, gdy taka interwencja była potrzebna.
Cenne wskazówki
Pamiętaj, aby szkodę zgłosić jak najszybciej. AXA prosi swoich klientów, aby zrobić to w przeciągu 3 dni. Pozwoli to na szybszą likwidację szkód, a także zapobiegnie pogłębianiu się szkody.
To bardzo ważne, aby w dniu przybycia kosztorysanta szkoda wyglądała tak samo, jak w dniu jej wystąpienia. W ten sposób ubezpieczony uniknie dodatkowych kosztów. Jeżeli rzeczoznawca wykaże, że szkoda pogłębiła się odszkodowanie może zostać wypłacone w niższej kwocie.
Warto zapytać konsultanta w momencie zgłaszania problemu op to, co zrobić ze szkodą i jaki sposób zabezpieczenia będzie najwłaściwszy. Ten pokieruje krok po kroku, co należy robić w danej sytuacji.