AIG proponuje swoim klientom ubezpieczenie mieszkaniowe. Obejmuje ono dwie kategorie ubezpieczeń:
-
ubezpieczenia OC
-
ubezpieczenia własne
Poniższy poradnik poświęcony jest ubezpieczeniom OC. Pierwszy kontakt z ubezpieczycielem może rozpocząć się od telefonu. Należy zadzwonić pod numer 48 22 545 85 50. Konsultanci pracują w godzinach 8-18 od poniedziałku do piątku.
Podczas rozmowy podajesz podstawowe dane oraz numer polisy sprawcy szkody. Dopiero w dalszym etapie wysyłasz dokumenty związane ze szkodą. Możesz to zrobić za pomocą faksu pod numer 48 22 528 52 54.
Dokumenty możesz też przesłać na adres e-mail [email protected] lub listownie na adres siedziby firmy:
AIG Europe Limited Oddział w Polsce
ul. Marszałkowska 111
00-102 Warszawa
Potrzebne dokumenty
Dokumenty dotyczące likwidacji szkody mieszkaniowej z OC przypominają nieco te wymagane przy szkodzie komunikacyjnej. Należą do nich:
-
oświadczenie sprawcy lub notatka policyjna
-
dokumentacja medyczna — jeżeli ktoś odniósł obrażenia
-
rachunki i faktury potwierdzające wysokość roszczeń
-
formularz zgłoszenia szkody
Przed rozmową z konsultantem lub przed wypełnieniem formularza powinieneś przygotować takie dane jak:
-
Twoje imię i nazwisko
-
Twój adres i numer telefonu
-
adres miejsca szkody
-
dane sprawcy
-
dane polisy sprawcy
Należy także opisać zdarzenie, a także straty. Pozwoli to na dokładniejsze oszacowanie wysokości odszkodowania.
Cenne wskazówki
Po zgłoszeniu szkody musisz czekać na wizytę rzeczoznawcy. Dokonuje on oględzin, a następnie wykonuje kosztorys. Na jego podstawie ubezpieczyciel wypłaca odszkodowanie, które ma pokryć wszystkie straty. Dlatego warto przygotować nieruchomość na wizytę kosztorysanta.
Straty należy zabezpieczyć tak, aby się nie pogłębiały. Zapytaj też konsultanta, czy możesz dokonać drobnych naprawa oraz w jakim zakresie. Tylko w takim przypadku otrzymasz odszkodowanie adekwatne do strat.