Przejdź do strony Compensa

Compensa zgłoszenie szkody komunikacyjnej

Compensa zgłoszenie szkody w samochodzie

Compensa zachęca poszkodowanych do wysyłania zgłoszeń za pomocą formularza internetowego. Poszkodowany jest proszony o podstawowe dane, a także opis sytuacji.

Podobnie jest w przypadku, gdy wolisz tradycyjne formy zgłaszania szkody. Wystarczy, że skontaktujesz się z infolinią pod numer 801 120 000 lub 22 501 61 00. Konsultanci są dostępni od 8 do 22 przez cały tydzień. Przez telefon również musisz podać podstawowe dane, a także szczegółowo opisać zdarzenie, oraz szkody. Szkodę można zgłosić również listownie. Wystarczy jedynie pobrać formularz ze strony ubezpieczyciela, skrupulatnie go uzupełnić, a następnie wysłać na adres:

Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group

p. poczt. Nr 3335,

40-610 Katowice 26

Potrzebne dokumenty

Przed zgłoszeniem trzeba przygotować następujące dane:

  • typ i numer polisy

  • dane osobowe uczestników zdarzenia

Konieczne jest dołączenie także zestawu dokumentów. Są one niezbędne dla prawidłowego przeprowadzenia późniejszej likwidacji szkody, a także skracają czas oczekiwania na odszkodowanie. Potrzebne są takie dokumenty jak:

  • oświadczenie sprawcy wypadku lub notatka policyjna

  • dowód rejestracyjny uszkodzonego samochodu

  • zdjęcia uszkodzonego pojazdu

Jeżeli szkoda zgłaszana jest tradycyjną metodą, to do dokumentacji należy dołączyć także formularz zgłoszenia szkody.

Przydatne informacje

Szkoda w pojeździe często sprawia, że samochodem nie da się jeździć, a jego naprawa trwa. W takim przypadku możesz prosić o samochód zastępczy. Compensa współpracuje z siecią warsztatów, które oferują auta zastępcze, holują zniszczony samochód, a także go naprawiają. Warsztat można wybrać z listy samodzielnie lub poprosić konsultant w wyborze najlepszego. Pamiętaj, że nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami — te są pokrywane z polisy sprawcy wypadku.

Średnia ocena: 4.29

Czytaj także

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej. Ogólne porady

Zgłoszenie szkody komunikacyjnej, to rzecz od której powinien zacząć każdy poszkodowany kierowca. Powinien on jak najszybciej zgłosić szkodę, która dotyczyła jego bezpośrednio lub miała miejsce z jego udziałem.

Odwołanie od decyzji Compensa. Szkoda całkowita - co należy zrobić?

Niektóre kolizje są tak poważne, że samochodu nie można już naprawić. Wówczas ubezpieczyciel nalicza odszkodowanie w zupełnie inny sposób. Niekiedy jednak konieczne może być odwołanie od decyzji Compensa. Dzieje się tak, gdy ubezpieczyciel niewłaściwie naliczy odszkodowanie.