Compensa zachęca poszkodowanych do wysyłania zgłoszeń za pomocą formularza internetowego. Poszkodowany jest proszony o podstawowe dane, a także opis sytuacji.
Podobnie jest w przypadku, gdy wolisz tradycyjne formy zgłaszania szkody. Wystarczy, że skontaktujesz się z infolinią pod numer 801 120 000 lub 22 501 61 00. Konsultanci są dostępni od 8 do 22 przez cały tydzień. Przez telefon również musisz podać podstawowe dane, a także szczegółowo opisać zdarzenie, oraz szkody. Szkodę można zgłosić również listownie. Wystarczy jedynie pobrać formularz ze strony ubezpieczyciela, skrupulatnie go uzupełnić, a następnie wysłać na adres:
Compensa Towarzystwo Ubezpieczeń S.A. Vienna Insurance Group
p. poczt. Nr 3335,
40-610 Katowice 26
Potrzebne dokumenty
Przed zgłoszeniem trzeba przygotować następujące dane:
-
typ i numer polisy
-
dane osobowe uczestników zdarzenia
Konieczne jest dołączenie także zestawu dokumentów. Są one niezbędne dla prawidłowego przeprowadzenia późniejszej likwidacji szkody, a także skracają czas oczekiwania na odszkodowanie. Potrzebne są takie dokumenty jak:
-
oświadczenie sprawcy wypadku lub notatka policyjna
-
dowód rejestracyjny uszkodzonego samochodu
-
zdjęcia uszkodzonego pojazdu
Jeżeli szkoda zgłaszana jest tradycyjną metodą, to do dokumentacji należy dołączyć także formularz zgłoszenia szkody.
Przydatne informacje
Szkoda w pojeździe często sprawia, że samochodem nie da się jeździć, a jego naprawa trwa. W takim przypadku możesz prosić o samochód zastępczy. Compensa współpracuje z siecią warsztatów, które oferują auta zastępcze, holują zniszczony samochód, a także go naprawiają. Warsztat można wybrać z listy samodzielnie lub poprosić konsultant w wyborze najlepszego. Pamiętaj, że nie wiąże się to z żadnymi dodatkowymi kosztami — te są pokrywane z polisy sprawcy wypadku.