Pożar mieszkania to wyjątkowo stresująca sytuacja. Dlatego PZU stara się uprościć procedury związane ze zgłaszaniem szkody, a następnie jej likwidacją.
Sposoby zgłaszania
Szkodę w PZU można zgłosić na kilka sposobów. Jednym z najwygodniejszych jest zgłoszenie telefoniczne na infolinię pod numerem 801 102 102 lub 22 566 55 55. Są one czynne w trybie 24/7, dzięki czemu szkodę można zgłosić o dowolnej porze.
Kolejnym sposobem na zgłoszenie szkody jest formularz internetowy dostępny na stronie ubezpieczyciela. Jego wypełnienie jest bardzo proste i ogranicza się do przesłania podstawowych informacji. Dokumentację można przesłać także poprzez e-mail lub tradycyjną pocztą na adres:
Powszechny Zakład Ubezpieczeń Spółka Akcyjna (PZU SA)
al. Jana Pawła II 24,
00-133 Warszawa
Potrzebne dokumenty
W przypadku, gdy doszło do szkody ogniowej, należy skompletować i przedstawić szereg dokumentów:
-
dokument potwierdzający tytuł własności mienia, które uległo uszkodzeniu;
-
notatka lub inny dokument potwierdzający interwencję służb ratunkowych (np. straży pożarnej czy policji). Dokument nie jest wymagany, jeżeli takiej interwencji nie było;
-
wykaz uszkodzonego mienia, wraz z wartością w dniu powstania szkody oraz rokiem kupna przedmiotu;
Dodatkowa wiedza
Poszkodowany może uzyskać odszkodowanie za pożar w swoim mieszkaniu w momencie, gdy posiada odpowiednią polisę. Co jednak w momencie, gdy poszkodowany nie jest ubezpieczony? Również można uzyskać odszkodowanie za straty, ale tylko w określonym przypadku. Gdy znany jest sprawca pożaru. Jeżeli posiada on polisę oc — można uzyskać pieniądze od jego ubezpieczyciela. Jeżeli sprawca nie posiada stosownej polisy, można bezpośrednio od niego domagać się zapłaty za zniszczenia.